راه اندازی کافی شاپ

قهوه ی اسپرسو، قهوه ای بسیار تلخ و تیره است که برای تهیه آن از میان دانه های قهوه ی آسیاب شده، آب داغ پر فشار را عبور می دهند. قهوه ی اسپرسو یک نوشیدنی کم کالری بوده و در هر ۳۰ گرم، تقریبا ۳ کالری دارد.

نوشیدن یک جرعه اسپرسوی حاوی کافئین قبل از ورزش، باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی و بهبود عملکرد ورزشی شده و باعث سوزاندن کالری بیشتر در هر تمرین می شود.

نوشیدن اسپرسو، اشتهای شما را نیز کاهش دهد و کالری مصرفی در وعده ی غذایی بعدی و کل کالری مصرفی روزانه را کاهش می دهد.

مصرف کافئین اسپرسو سبب افزایش تولید گرما در بدن و باعث افزایش کالری سوزی می شود

کاهش وزن

همترین ماده موثر در قهوه کافئین است که اثر زیادی بر افزایش انرژی بدن و رفع خستگی دارد. کافئین و اسید کلروژنیک موجود در دانه‌های قهوه، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهند و به چربی‌سوزی بدن کمک می‌کنند.

با این حال، شما اگر تحرک کافی نداشته باشید، غذاهای چرب و شیرین را حذف نکنید و مقدار کالری روزانه خود را تنظیم نکنید، نوشیدن قهوه به‌تنهایی باعث لاغری شما نمی‌شود. قهوه اگر تلخ و بدون شکر سرو شود، کالری بسیار کمی دارد و به لاغری شما کمک می‌کند، بنابراین افزودن شکر، شیر یا خامه کالری آن را بالا می‌برد.

استفاده از قهوه در بلندمدت باعث می‌شود کافئین اثر کمتری بر بدن شما داشته و تاثیر چندانی بر افزایش سوخت‌وساز و بالابردن انرژی بدن نداشته باشد، اما همچنان به کاهش اشتهای شما کمک کند.

توصیه می‌شود مقدار قهوه روزانه بین ۲ تا ۴ فنجان باشد تا اثر مطلوب بر افزایش تمرکز، رفع خستگی و افزایش سوخت‌وساز بدن داشته باشد.

متابولیسم:

به تجزیه کردن مواد غذایی و استفاده از انرژی آن اشاره دارد، هرچه سرعت متابولیسم بالا باشد بدن نیز با سرعت بیشتری مواد غذایی را جذب و هضم کرده و سوزاندن چربی ها نیز شدت می گیرد، بازگردیم بر سر موضوع اصلی!
قهوه با چند راه کار به کاهش وزن کمک می کند:
۱- سرکوب اشتها

برای لاغری با قهوه باید در زمان های مشخص و با فاصله معین از این نوشیدنی استفاده کرد. نوشیدن قهوه توانایی این را دارد که اشتهاتون رو سرکوب کند تا کمتر سراغ خوردن غذا بروید. در ضمن ریشه واژه و بیوگرافی قهوه، قها می باشد که بی اشتهایی معنا می شود البته به این ویژگی قهوه پیرامون اشتها، در گذشته نیز پی برده شده بود. با این توضیحات تا حدودی می توان ارتباط بین قهوه و کاهش وزن را متوجه شد.

۲- افزایش متابولیسم بدن

قهوه و کافئین آن باعث افزایش سوخت و ساز در سلول های شما می شوند که به تجزیه بافت های چربی منتهی می شود. در واقع بدن اسیدهای چرب را در خون آزاد می کند که این عمل باعث شکسته شدن چربی ها می شود و در نهایت آن ها به انرژی تبدیل می شوند.
افزایش متابولیسم بدن اینم از راه کار بعدی قهوه
۳- افزایش انرژی راهکار دیگر قهوه برای لاغری

به طور کلی کافئین را می توان ماده ای محرک نام گذاری کرد. مصرف کافئین سطح هوشیاری را بالا برده و از خواب آلودگی نیز جلوگیری می کند.
کافئین فقط در فعالیت های ذهنی تاثیر نمی گذارد بلکه در فعالیت های فیزیکی مانند دویدن یا وزنه زدن هم کاملا موثر است و انرژی به شما منتقل می کند. در واقع کافئین با افزایش انرژی کمک می کند تا فعالیت بیشتری انجام دهید در نتیجه وزن بیشتری را می توانید بکاهید اما در هر حال شما به اندازه کافی تلاش کنید.با توجه به آنچه گفته شد بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی‌سوزی زمانی است که در حال فعالیت های فیزیکی سنگین هستید.

تاثیر قهوه بر لاغری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *