x
Rate this post

کافئین قهوه فرانسه در حالت عادی کمتر از بقیه قهوه ها است. مثلاً کافئین یک فنجان اسپرسو، سه برابر همان اندازه قهوه فرانسه است.
اما چون قهوه فرانسه معمولاً در فنجان بزرگ مصرف می شود، در مجموع کافئینش از اسپرسو و بقیه قهوه ها بیشتر می شود.
نکته: کافئین قهوه تا حد زیاد به نوع دانه های قهوه هم بستگی دارد. هر چه درصد روبوستا در یک بسته قهوه بیشتر باشد، کافئین آن بیشتر است.

قهوه فرانسه

درجه ی آسیاب کردن قهوه ی فرانسه باید کمی درشت تر از قهوه ی اسپرسو انتخاب شود.

همچنین یکنواخت بودن آسیاب شدگی قهوه از اهمیت بالایی در نتیجه ی نهایی قهوه ی دم شده برخوردار است.

برخلاف مطلب ذکر شده در انتخاب میزان برشتگی دانه که مصرف کننده امکان تغییر روش کلی بر اساس ذائقه ی خود را داشت، در این قسمت نمیتوان از آسیاب شدگی خیلی ریز تر یا خیلی درشت تر استفاده نمود چرا که باعث افت کیفیت نوشیدنی تهیه شده خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که میتوان در محدوده ی مشخصی در آسیاب، از قهوه کمی ریز تر یا درشت تر استفاده نمود.

بالطبع قهوه ی ریز تر زود تر دم کشیده و طعم بیشتری آزاد میکند و قهوه ی درشت تر نیز دیرتر دم خواهد کشید.

در صورت استفاده از قهوه ی زیاد آسیاب شده یا به اصلاح قهوه ی نرم، در هنگام دم کردن قهوه خواهد سوخت و همچنین در صورت استفاده از قهوه ی خیلی درشت نیز قهوه دم نخواهد کشید.

تحقیقات انجمن تخصصی قهوه آمریکا (SCAA) به روشی ایده آل برای تهیه مطبوع ترین نوع قهوه رسیده است که بر اساس آن به علاقه مندان قهوه توصیه میکند به ازای هر ۱٫۹ لیتر آب بین ۹۰ تا ۱۲۰ گرم قهوه آسیاب شده استفاده نمایند.

این تحقیقات بر اساس ذائقه ی تعداد زیادی از افراد انجام شده است که بهترین طعم قهوه را زمانی حس میکنند که بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۳۵ درصد مواد جامد محلول (TDS) در نوشیدنی موجود است.

آسان تر بگوییم به ازای هر ۱۰۰ میلی لیتر آب ۴٫۷ تا ۶٫۳ گرم قهوه مورد نیاز خواهد بود.
بهتربن دمای آب برای قهوه فرانسه چیست؟

همچنین در مورد درجه حرارت آب نیز بهترین حرارت برای دم کردن قهوه را ۹۳ درجه ی سانتیگراد پیشنهاد میدهد.

در زمینه ی درجه حرارت آب نیز میتوان اضافه کرد که این هم از مواردی است که بر اساس سلیقه ی مصرف کننده امکان تغییر خواهد داشت. به طوری که میتوان از آب با درجه حرارت ۸۰ تا ۹۵ درجه سانتیگراد استفاده نمود.

طبیعتا استفاده از آب ۹۵ درجه باعث میشود طعم بیشتری از قهوه گرفته شده و در نتیجه قهوه تلخ تر خواهد شد. همچنین استفاده از آب ۸۰ درجه نیز نتیجه ای عکس آن خواهد داشت.

توجه داشته باشید در صورت استفاده از آبی با درجه حرارت خارج از بازه ی گفته شده، قهوه ی تهیه شده یا میسوزد و یا دم نخواهد کشید.

قهوه فرانسه چیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *