x
5/5 - (1 امتیاز)

کمکس یا Chemex Coffeemaker چیست

کمکس یک وسیله ساده برای برای تهیه قهوه است و  در این روش آب داغ بر روی پودر قهوه ریخته می‌شود و طی فرآیندی مشخص نوشیدنی نهایی به دست می‌آید.

کمکس
قهوه تهیه شده به این روش٬ شاید به اندازه‌ی فرنچ پرس غنی نباشد اما نسبت به زمانی که از قهوه‌سازهای auto-drip استفاده می‌شود، قهوه‌ی دم آوری شده طعمی قوی‌تر و دلنشین‌تر بدست می‌دهد. به علاوه قهوه‌ای که با کمکس تهیه شده عاری از پودر قهوه ته نشین شده یا معلق در نوشیدنی است.

از سال ۲۰۰۰ تا کنون، کمکس موفق شده محبوبیت خود را باز یابد و شما می‌توانید آن را در کافی شاپ‌های مختلف روی قفسه‌ها یا در کنار سایر لوازم دم‌ آوری پیدا کنید. در حالی که در کشور ما خیلی از کافی‌شاپ‌ها از این دستگاه به عنوان چیزی دکوری استفاده می‌کنند، تعداد کافی‌شاپ‌هایی که از کمکس به عنوان بخشی از بار دم‌آوری غیر سریعشان استفاده می‌کنند هم رو به افزاریش است. ایا شما قصد یادگیری دم آوری قهوه با کمکس را دارید به مقاله آموزش خصوصی کافی شاپ مراجعه بفرمایید

تاریخچه کمکس و نحوه عملکرد

پیتر شلمبوم یک مخترع آلمانی است که این روش تهیه قهوه را در سال ۱۹۴۱ اختراع کرد و شرکت کِمکِس در ماساچوست آمریکا آن را به صورت صنعتی در آورد.
پس از طراحی کمکس، مجله نیویورک تایمز این قهوه ساز را جزو یکی از صد طراحی برتر مدرن انتخاب می کند. در ضمن یک نمونه از این قهوه ساز، در موزه هنرهای مدرن نیویورک نگهداری می شود.
این قهوه ساز از زمان اختراعش تا به حال، تغییری نکرده است
مشخصات کمکس:

اگر به شکل ظاهری این ابزار توجه کنید ممکن است به یاد ساعت های شنی بیفتید. این ابزار از سه قسمت تشکیل شده است:

گوی در قسمت پایینی که محل تشکیل نوشیدنی نهایی است
گوی در قسمت بالایی که محل ریختن آب داغ و پودر قهوه روی فیلتر کاغذی است
کمری باریک در قسمت میانی که فیلتر کاغذی در این قسمت ثابت می شود. اطراف این کمر با تسمه چرمی احاطه شده است البته مدل کاملا شیشه ای کمکس فاقد تسمه چرمی است.

ویژگی های ظاهریرا می توانید در سایزهای مختلفی چون: سه، شش و هشت کاپ تهیه کنید.
ویژگی قهوه در این وسیله:

یکی از ویژگی های تهیه قهوه با کمکس، داشتن نوشیدنی با روغن کم است.
در این ابزار به دلیل استفاده از فیلترهای کاغذی، روغن قهوه تا مقداری، در فیلتر باقی می ماند و نوشیدنی نهایی کمی رقیق تر می شود.

کمکس کامل شیشه و کمکس تسمه چرمی تهیه قهوه با این روش میتونه براتون خیلی لذت بخش باشه!

برای هر بار استفاده از این ابزار باید از فیلترهای جداگانه ای استفاده کنید. این فیلترها معمولا از جنس کاغذ هستند، البته کمی از کاغذ معمولی، ضخیم تر هستند. شرکت هایی که کمکس را تولید می کنند اغلب فیلترهای آن را نیز تولید و به بازار عرضه می کنند. م / بامارو – کافی استور

جهت خرید کمکس با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۰۸۹۷۵۰۵

کمکس قهوه برای کافی شاپ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *